Agentie imobiliara Timisoara
Corales pe Facebook
Corales pe Google Plus
Corales pe Twitter
Corales pe linkedIn
Limba romana Limba engleza
 
oferte
RECOMANDATE
 
oferte in
EXCLUSIVITATE
 
oferte
BLOCURI NOI
 
ultimele
ACTUALIZARI
 
oferte
REZIDENTIAL
 
 

Profilul cumparatorului de locuinta in 2015. Ce cauta si cum negociaza pretul?

16 Aprilie 2015
 
 
 
 
 
( 0 comentarii)

Vrei sa vinzi o locuinta? Trebuie sa te interesezi, in prealabil, despre comportamentul potentialilor cumparatori. Clientii mici s-au intors in piata, dispusi sa cumpere. Dar au revenit cu altfel de pretentii si cu cerinte diferite, fata de anii trecuti. Acum, acestia stiu clar pe ce isi vor da economiile de o viata, fiind mult mai orientati catre valoare.

Piata imobiliara din Romania s-a schimbat extrem de mult, de la inceputul anilor ’90 – de la o piata in care notiunea de proprietate privata era rar intalnita (sub 15% din total), am ajuns cu repeziciune la una in care proprietatea privata este majoritara. Desi pare ca schimbarile se produc prea lent, specialistii argumenteaza ca evolutia este absolut normala.

Cu toate ca nu a ajuns inca la nivelul de dezvoltare a altor piete europene, de dimensiuni similare, sectorul imobiliar romanesc a recuperat in forta, in ultimul deceniu. Iar aici ne referim la instrumentele pe care le au la dispozitie jucatorii imobiliari, la numarul de specialisti existenti, la conditiile de tranzactionare, la modalitatea de negociere si multe altele. Dar mai ales la comportamentul clientului roman, care a trecut prin numeroase schimbari. Iar in perioada de dupa criza, acesta a intrat intr-o noua etapa.

Profilul clientului actual este unul avizat, ceea ce se reflecta in rezultatul final

Dupa o perioada in care numarul tranzactiilor a fost departe de a fi spectaculos, iar preturile au coborat chiar si cu 50%, clientii cu bani sau cu optiuni de finantare au revenit in piata. Dar nu in aceleasi conditii, ca in anii anteriori.

  • Indiferent de bugetul pe care il are la dispozitie, cumparatorul roman a invatat, in acesti ani, ca nu trebuie sa accepte orice pret. Intr-o piata care este in continuare slabita, clientii stiu ca banii pe care ii au le ofera puterea de a negocia.
  • In acelasi timp, acestia au devenit mai nisati – stiu exact ce fel de locuinta cauta, se focuseaza pe mai putine zone si nu mai sunt dispusi sa isi extinda filtrul de selectie.
  • In anii trecuti, cei mai multi cumparatori ajungeau sa isi mareasca bugetul, pentru a achizitiona o locuinta mai mare, mai moderna sau intr-o zona mai buna. in prezent, clientii stiu foarte clar ce suprafata vor, din ce an sa fie imobilul si alte astfel de detalii, si tind sa isi urmeze planul initial.

Atentia clientilor este atrasa de finisaje, dar acestia nu sunt dispusi sa plateasca in plus pentru ele

La noi in tara, pretul locuintelor depaseste cu mult puterea de cumparare a celor mai multi potentiali clienti, pretul si calitatea raman cele mai importante criterii de selectie. In alte tari, modernizarea locuintelor si vanzarea lor ulterioara a devenit un business. Clientii romani apreciaza imbunatatirile, si pretuiesc finisajele de calitate, dar doar cu gandul. Daca vine vorba de platit in plus, prefera sa aleaga o proprietate mai putin ingrijita.

Clientul anului 2015 nu se grabeste. Achizitiile imobiliare sunt caracterizate de meticulozitate

Pe vremea cand banii erau aproape la dispozitia oricui, iar ofertele dispareau rapid din piata, cumparatorii erau extrem de nehotarati. Doreau o locuinta nerenovata, dar erau dispusi sa cumpere si una cu imbunatatiri, porneau la drum cu un buget, dar il extindeau din mers, incepeau sa caute oferte intr-un cartier, dar ajungeau sa studieze locuintele din alta zona, si tot asa.

In prezent, lucrurile s-au schimbat foarte mult – clientii vin inca de la inceput cu „temele facute”, stiu exact ce cauta si nu se abat de la ideea initiala. Parte pentru ca bugetul este lipsit de flexibilitate, dar si pentru ca au devenit mai experimentati in acest proces, clientii imobiliari studiaza mai mult pana sa ia o decizie si nu se grabesc deloc sa incheie o tranzactie.

Insa disponibilitate de a studia foarte mult lucrurile inainte de a interactiona cu realitatea imobiliara nu are intotdeauna rezultate pozitive. Intr-o piata ca cea din Romania, in care nu pot fi gasite multe informatii cu adevarat utile, este foarte greu sa iti formezi o opinie avizata, fara a sta de vorba cu un cunoscator.

Sursa: Imopedia.ro

Actualizat: 16 Aprilie 2015
COMENTARII