Agentie imobiliara Timisoara
Corales pe Facebook
Corales pe Google Plus
Corales pe Twitter
Corales pe linkedIn
Limba romana Limba engleza
 
oferte
RECOMANDATE
 
oferte in
EXCLUSIVITATE
 
oferte
BLOCURI NOI
 
ultimele
ACTUALIZARI
 
oferte
REZIDENTIAL
 
 

Incepand cu 18 noiembrie, poti cere de la asociatia de proprietari adeverinte cu cheltuielile de intretinere defalcate iar solicitarea nu poate fi refuzata

17 Noiembrie 2015
 
 
 
 
 
( 0 comentarii)

Incepand cu 18 noiembrie, poti cere de la asociatia de proprietari adeverinte cu cheltuielile de intretinere defalcate iar solicitarea nu poate fi refuzata
Proprietarii de apartamente vor putea sa ceara in scris o adeverinta cu situatia defalcata a cheltuielilor de intretinere, se arata intr-un act normativ publicat duminica in Monitorul Oficial. Astfel, presedintele si administratorul asociatiei de proprietari vor fi, practic, obligati sa elibereze acest document.

Prevederile sunt incluse in Legea nr. 277/2015 pentru completarea art. 10 din Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari. Documentul a aparut duminica in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 847 si va intra in vigoare miercuri.

Concret, proprietarii vor putea sa ceara presedintelui si administratorului asociatiei o adeverinta cu situatia cheltuielilor de intretinere. Aceasta va fi eliberata obligatoriu si va include cheltuielile defalcate pe datoria de baza si penalitati, precum si modalitatea de calcul a penalitatilor.

In momentul de fata, Legea nr. 230/2007 prevede doar ca proprietarii sunt indreptatiti sa stie toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si ca pot cere acces la orice document al acesteia.

Initiatorii explica in expunerea de motive ca legea nu contine destule dispozitii referitoare la obligatiile presedintelui si administratorului si la protejarea drepturilor proprietarilor, astfel ca actul normativ publicat recent vine in ajutorul acestora din urma.

Nota:

  • in alta ordine de idei, din luna martie a acestui an, administratorii de bloc sunt obligati sa informeze periodic proprietarii cu privire la veniturile si cheltuielile asociatiei. Mai multe informatii despre subiect gasiti aici.

Principalele drepturi si obligatii ale proprietarilor

  • in afara de dreptul de a cunoaste toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei, proprietarii sunt indreptatiti sa participe (cu drept de vot) la adunarea generala, sa-si inscrie candidatura, sa candideze, sa aleaga si sa fie alesi in structura organizatorica.
  • acestia au voie sa faca imbunatatiri sau modificari la proprietatea individuala, atat timp cat nu pericliteaza integritatea structurala a cladirii sau a altor proprietati individuale.
  • legea asociatiilor de proprietari mai stabileste ca "zidurile dintre apartamentele sau spatiile alaturate, care nu fac parte din structura de rezistenta a cladirii si din proprietatea comuna, pot fi reamplasate prin acordul dintre proprietarii apartamentelor sau spatiilor respective, pe baza autorizatiei de modificare a constructiei, eliberata de autoritatea publica locala si cu instiintarea asociatiei".
  • actul normativ mentionat dispune ca proprietarii trebuie sa-si mentina locuinta in stare buna, pe cheltuiala proprie.

Cei care provoaca daune oricarei parti din proprietatea comuna sau unui alt apartament sunt obligati sa repare stricaciunile sau sa acopere cheltuielile pentru reparatii.

La vanzarea apartamentului, proprietarii trebuie sa faca dovada achitarii la zi a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei. Daca exista datorii catre asociatie, vanzarea apartamentului poate fi facuta doar daca acestea sunt preluate contractual de catre cumparator.

Sursa: Avocatnet.ro

Actualizat: 17 Noiembrie 2015
COMENTARII