Agentie imobiliara Timisoara
Corales pe Facebook
Corales pe Google Plus
Corales pe Twitter
Corales pe linkedIn
Limba romana Limba engleza
 
oferte
RECOMANDATE
 
oferte in
EXCLUSIVITATE
 
oferte
BLOCURI NOI
 
ultimele
ACTUALIZARI
 
oferte
REZIDENTIAL
 
 

De ce sa alegi un consultant imobiliar atunci cand vinzi un imobil.

02 Aprilie 2014
 
 
 
 
 
( 0 comentarii)

Oricat am vrea sa credem ca am ajuns sa avem o piata imobiliara matura, mai avem mult de lucru pana sa avem mentalitatea unei tari vestice. La noi, inca se merge pe principiul “Lasa ca ma descurc si singur”. Cei care au de facut o tranzactie pe piata imobiliara, fie ca vand, fie ca achizitioneaza au un prim instinct de a ocoli agentii imobiliari, pe simplul motiv ca pentru cei 2–3% comision prefera sa se descurce singuri. Paradoxal insa, comisionul se traduce adesea in bani castigati, nu bani pierduti, mai ales atunci cand acestia nu au experienta pe piata imobiliara.

Exista mai multe tipuri de proprietari care pun in vanzare un imobil. Unii spun ca si-ar vinde locuinta sau terenul daca cineva le-ar oferi un anumit pret. Altii spun si cred cu tarie ca proprietatea lor nu “cere de mancare”, adica nu se grabesc, nu au un termen clar stabilit. In oricare dintre aceste situatii, doar se testeaza piata.

Acesti proprietari vor deveni, la un moment dat, vanzatori. Vanzatorii sunt proprietarii care au o motivatie puternica, determinata de o nevoie concreta, clar definita, fie cu privire la confortul personal, fie de natura financiara. 

Proprietarii nu pot fi buni vanzatori, deoarece sunt subiectivi si nu cunosc realitatea pietei. 

Recomandari:

  • Atunci cand incerci sa stabilesti pretul corect al proprietatii pe care o detii trebuie sa te desprinzi emotional de aceasta si sa o privesti prin ochii cumparatorului. 
  • Exista o singura varianta de pret pentru proprietatea pe care o detii - “pretul de piata”, adica raportul corect intre cererea si oferta existenta la un moment dat in piata. 
  • Alege o agentie/un consultant specializat pe tipul tau de tranzactie, respectiv segment de piata.
  • Alege o agentie importanta, cu un numar relevant de consultanti dedicat segmentului caruia te adresezi – vei avea acces la un numar mult mai mare de clienti (prin simpla promovare a imobilului pe care il detii vei ajunge doar la o parte din potentialii clienti interesati), si nu in ultimul rand procesul de vanzare nu va fi afectat de eventuale amanari datorate unei perioade mai aglomerate din activitatea unui consultant.
Actualizat: 02 Aprilie 2014
COMENTARII