Agentie imobiliara Timisoara
Corales pe Facebook
Corales pe Google Plus
Corales pe Twitter
Corales pe linkedIn
Limba romana Limba engleza
 
oferte
RECOMANDATE
 
oferte in
EXCLUSIVITATE
 
oferte
BLOCURI NOI
 
ultimele
ACTUALIZARI
 
oferte
REZIDENTIAL
 
 

Consultantul imobiliar, diferența dintre o afacere bună sau un eșec

13 Iunie 2016
 
 
 
 
 
( 0 comentarii)

"Achiziția unei locuințe este, pentru mulți români, cea mai scumpă cumpărătură făcută în întreaga viață. Ne încredem în prestatorii de servicii în cazul unor cheltuieli mult mai mărunte, de ce să nu facem la fel atunci când vine vorba de o sumă atât de importantă? Mulți dintre noi negociem la piață, în speranța că vom obține un preț mai bun și este vorba de câțiva zeci de bani sau câțiva lei. De ce n-am avea încredere în cineva care ne poate aduce o economie de câteva mii de euro sau mai mult?" brokerul Florina Horea.

Negociază corect

Se spune că totul este negociabil, în special în imobiliare – orice client speră să obțină un produs cât mai bun, la un preț cât mai mic, mai ales dacă este vorba despre o casă. Iar proprietarii au devenit mai maleabili și mai dispuși să discute, într-o perioadă în care cumpărătorii sunt cei care fac regulile. Însă pentru a încheia o afacere bună, nu numai că trebuie să știi cum să negociezi, dar și când să te oprești.

Oferta de preț trebuie să fie bazată pe valoarea locuinței, nu pe prețul inițial – detaliile despre cele mai recente tranzacții din zonă sunt extrem de importante. Dacă locuința este scoasă la vânzare la un preț corect sau poate ușor sub prețul pieței, sunt mici șansele pentru negociere. Dacă prețul inițial este mai ridicat, iar proprietatea stă de ceva vreme pe piață, o ofertă hotărâtă poate duce la tranzacție. În astfel de situații, un agent bun își spune cuvântul.

Cunoaște piața imobiliară în detaliu

Cumpărătorii actuali se așteaptă să obțină reduceri masive, doar pentru că apar la ușa proprietarului. Însă negocierea este o adevărată artă, dincolo de un talent natural și elemente psihologice, este nevoie de informații specifice: dinamica pieței, trăsăturile proprietăților, caracteristicile cartierului și ale zonei, etc. Deși este o piață a cumpărătorului, majoritatea clienților nu sunt familiarizați cu aceste informații și au impresia că pot obține un discount oricând și oriunde. Acum, o afacere bună este echivalentul unei proprietăți potrivite nevoilor noastre.

Numărul de oferte postate în mediul online este atât de mare, încât, la o primă privire, potențialii cumpărători au impresia că se pot descurca singuri cu ușurință, refuzând ajutorul unui consultant imobiliar. Însă de la vizionare și până la semnarea contractului nu este cale ușoară, iar un agent cu experiență face diferența între o afacere bună și un eșec.

Găsește soluții financiar-bancare potrivite

Trebuie să calculăm pe termen lung, înainte de a ne împiedica de sume mici – în multe situații, diferența de preț se traduce în mai puțin de zece euro lunar, pentru clienții care apelează la serviciile unei bănci. O astfel de sumă este lipsită de importanță, comparativ cu confortul unui cămin.

Aduce un plus de beneficii

Negocierea nu se rezumă la prețul de vânzare – pentru a încheia o afacere bună, nu este nevoie să discutăm numai prețul final. Reducerile pot fi făcute sub forma unor îmbunătățiri sau reparații, cerințe pe care proprietarii le pot accepta cu mai multă indulgență. Fie că este vorba de zugrăvire, schimbarea ușilor sau a unui parchet uzat, vânzătorii se simt mai puțin amenințați decât dacă trebuie să lase din preț. Totodată, termenii înțelegerii pot fi la fel de importanți ca și prețul în sine – un avans mai mare, plată eșalonată sau alte caracteristici în favoarea cumpărătorului, toate se pot traduce, la final, prin economii.

Sursă: media.imopedia.ro

Actualizat: 13 Iunie 2016
COMENTARII