Agentie imobiliara Timisoara
Corales pe Facebook
Corales pe Google Plus
Corales pe Twitter
Corales pe linkedIn
Limba romana Limba engleza
 
oferte
RECOMANDATE
 
oferte in
EXCLUSIVITATE
 
oferte
BLOCURI NOI
 
ultimele
ACTUALIZARI
 
oferte
REZIDENTIAL
 
 

Ce trebuie sa stii despre asigurarea obligatorie a locuintei pentru a fi despagubit

03 Decembrie 2014
 
 
 
 
 
( 1 comentarii)

Chiar daca locuinta ta este asigurata, poti avea probleme in momentul in care trebuie sa fii despagubit. Cand titularul de contract solicita despagubirile, societatea de asigurari poate invoca o multitudine de motive pentru care nu poate disloca suma de bani promisa anterior. Motivele pot suna uneori ciudat, dar sunt adesea sustinute de contractul pe care clientii grabiti au refuzat sa il citeasca cu atentie sau sa il inteleaga bine.

„Neglijenta clientului” este un termen lax care apare in multe contracte de asigurari. inainte sa semneze un act, clientii sunt sfatuiti sa inteleaga clar ce inseamna acest lucru. Adesea, scenariile acoperite de o asemenea formulare pot fi chiar hilare, dar repercusiunile sunt dintre cele mai grave. Asiguratorul poate sa refuze plata daunei daca demonstreaza ca pagubitul a fost neglijent.

„Recent am asistat la o situatie in care un client nu a primit banii de asigurare pentru ca asiguratorul a demonstrat o legatura de cazualitate intre o poza postata pe o retea de socializare in timp ce proprietarii erau in vacanta si vandalizarea locuintei. Cu alte cuvinte, compania de asigurari a sustinut ca daca acele poze nu ar fi fost postate, vandalii poate nu ar fi aflat ca proprietarii sunt in vacanta, iar incidentul nu s-ar fi petrecut. intregul incident a fost catalogat subtitulatura de „Neglijenta grava” si a condus la neplata despagubirii”, a declarat pentru IMOPEDIA.ro Marius Timofte, broker de asigurari.

Orice clauza care nu este exprimata concret poate fi interpretata de compania de asigurari in defavoarea clientulului

Orice clauza care nu este exprimata concret poate fi interpretata de compania de asigurari in defavoarea clientulului, in momentul in care ar trebui achitate despagubirile. O alta capcana care trebuie analizata atent este cea referitoare la dreptul la succesiune. Cu alte cuvinte, daca proprietarul locuintei decedeaza in timpul unui cutremur, incendiu, alunecari de teren etc pentru care locuinta este asigurata, familia poate fi indreptatita sa primeasca despagubirea. Acelasi lucru este valabil pentru orice alt scenariu in care locuinta asigurata este distrusa integral.

Peretii crapati sau tencuiala degradata pot fi motive de refuzare a platii

De asemenea, clientii trebuie sa se asigure inainte de a semna contractul faptul ca asigurarea respectiva este potrivita pentru locuinta lor. Acest lucru are o importanta cruciala, pentru ca exista pe piata produse care stipuleaza clar ca nu se vor achita despagubiri pentru cladiri care au crapaturi in peretii de rezistenta a imobilului sau chiar daca tencuiala exterioara este degradata.

Alte clauze ambigue se pot referi la „pagubele produse ca urmare a revoltelor sau tulburarilor sociale“, care lasa loc pentru multiple interpretari, prin lipsa definitiei terminologiei. Un alt aspect care trebuie sa ii intereseze pe clienti este stabilitatea financiara dovedita in timp de criza a companiei de asigurari si strategia de reasigurare a acesteia.

Sursa: Imopedia.ro

Actualizat: 03 Decembrie 2014
COMENTARII
 
Botan Rodica @ 2014-12-08
 
 
 
 
 
5 /5
 
Cand se incheie polita obligatorie clientul nu primeste nici un contract cu clauze ci doar o pagina care atesta incheierea asigurarii.
Deci unde se pot verifica clauzele de care vorbiti pt. polita PAD