Agentie imobiliara Timisoara
Corales pe Facebook
Corales pe Google Plus
Corales pe Twitter
Corales pe linkedIn
Limba romana Limba engleza
 
oferte
RECOMANDATE
 
oferte in
EXCLUSIVITATE
 
oferte
BLOCURI NOI
 
ultimele
ACTUALIZARI
 
oferte
REZIDENTIAL
 
 

Ce câștigă proprietarii care aleg să colaboreaze cu agențiile imobiliare?

17 August 2016
 
 
 
 
 
( 0 comentarii)

Ocolirea agenţilor imobiliari este poate cea mai mare grijă a celor care vor să vândă o locuinţă. Fiecare ban contează, iar un comision dat agenţiilor imobiliare pare o investiție uriașă, în calculele iniţiale. Paradoxal însă, comisionul se traduce adesea în bani câştigaţi, nu bani pierduţi. În special atunci când proprietarii nu au experienţă nici în vânzări, nici pe piaţa imobiliară. Condiţia este să lucrezi cu agenţi imobiliari de calitate.

Munca cu timpul, banii şi stresul clienţilor este secretul unei agenții imobiliare de succes. Pe de-o parte puţini particulari înţeleg cât de greu este să convingi un client să cumpere. Uneori din cauza lipsei de experienţă proprietarii pot face greșeli: pot cere un preţ nepotrivit, ratând astfel vânzarea sau piazând diferenţa față de un preț mai bun; pot solicita termene imposibile din partea cumpărătorului; pot investi în modernizarea locuinţei sperând că le va aduce bani în plus, dar defapt consumând resurse pentru lucruri care pot să nu valoreaze nimic în opinia clientului.

Un agent pregătit cunoaște piața și valoarea imobilului pus în vânzare în comparație cu competiţia, astfel, devenind cel mai important atuu în procesul de negociere al prețului tranzacției. Totodată, informaţiile ce ne ghidează până la acestă etapă sunt susținute și de asistența agenției în paşii efectivi ai tranzacţiei, cei administrativi și/sau financiari-bancari.

Contractele sunt de asemenea subapreciate. Un contract bun protejează ambele părţi şi oferă posibilitatea de a vă retrage din afacere fără pierderi, dacă o singură clauză nu este îndeplinită. Sunt multe scenarii clasice în tranzacţiile imobiliare, iar un agent cu experienţă le poate transforma în avantaje pentru clientul său. Spre exemplu, se întâmplă des ca un client să achite avansul şi apoi să tragă mult de timp până la plata diferenței.

Agenţii imobiliari au spaţii publicitare cumpărate, iar anunţurile postate de ei ajung întotdeauna la clienţi înaintea celor postate de particulari.

Pentru a vinde o proprietate, nu trebuie numai să acceptaţi clienţii, cu toate nemulţumirile şi pretenţiile lor, dar este obligatoriu şi să răspundeţi solicitărilor lor la orice oră din zi, deoarece clienţii se reorientează rapid dacă sunt amânaţi. Agenţilor nu le place să piardă timpul plimbând clienţii la apartamente nepotrivite nevoilor lor astfel, la vizionare ajung doar cei care au un interes real pentru proprietate.

Toate cele prezentate nu pot fi controlate de cei ce aleg să vândă pe cont propiu, care pot avea impresia că economisesc comisionul, de multe ori cu preţul unui efort ce poate nu merită. În plus, există posibilitatea ca un agent imobiliar să obțină un preţ mai bun, chiar şi după achitarea comisionului. Toate acestea transformă agentul imobiliar într-un pion principal în a obţine cel mai bun preţ, în cel mai scurt timp pentru finalizarea tranzacției cu succes.  

Sursă: media.imopedia.ro

Actualizat: 17 August 2016
COMENTARII