Definitia Vanzatorului: un Proprietar motivat sa Vanda.
Exista mai multe tipuri de proprietari care pun in vanzare un imobil. Unii spun ca si-ar vinde locuinta sau terenul daca cineva le-ar oferi un anumit pret. Altii spun si cred cu tarie ca proprietatea lor nu “cere de mancare”, adica nu se grabesc, nu au un termen clar stabilit. In oricare dintre aceste situatii, doar se testeaza piata.
Acesti proprietari vor deveni, la un moment dat, vanzatori. Vanzatorii sunt proprietarii care au o motivatie puternica, determinata de o nevoie concreta, clar definita, fie cu privire la confortul personal, fie de natura financiara.
|
Obiectivele oricarui proprietar sunt de a vinde/inchiria:
|

|
Etape de parcurs:
Pentru atingerea acestor obiective, proprietarul trebuie:
- sa-si aleaga cu grija consultantul imobiliar cu care va colabora in vederea vanzarii/inchirierii
- sa-si evalueze corect proprietatea
- sa cunoasca exact toate costurile care ii revin ca proprietar
- sa detina la zi toate actele necesare realizarii tranzactiei
- sa aiba un plan ferm cu privire la decizia de vanzare/inchiriere (scopul tranzactionarii clar definit).
|
Cateva recomandari:
- vei fi mai pregatit sa lucrezi cu un consultant imobiliar daca stii la ce sa te astepti si ce asteapta consultantul de la tine
- alege o agentie/un consultant specializat pe tipul tau de tranzactie, respectiv segment de piata
- alege o agentie importanta, cu un numar relevant de consultanti dedicat segmentului caruia te adresezi – vei avea acces la un numar mult mai mare de clienti (prin simpla promovare a imobilului pe care il detii vei ajunge doar la o parte din potentialii clienti interesati), si nu in ultimul rand procesul de vanzare nu va fi afectat de eventuale amanari datorate unei perioade mai aglomerate din activitatea unui consultant
- cand incerci sa stabilesti pretul corect al proprietatii pe care o detii trebuie sa te desprinzi emotional de aceasta si sa o privesti prin ochii cumparatorului
- exista o singura varianta de pret pentru proprietatea pe care o detii - “pretul de piata”, adica raportul corect intre cererea si oferta existenta la un moment dat in piata.
|